هیئت مذهبی جامعة الحسین علیه السلام فریمان

هیئت مذهبی جامعة الحسین علیه السلام فریمان

فکر ،حرکت عقل است و ذکر،حیات دل. هیئت آمیزه ای است از فکر و ذکر. هیئت،محل گردآمدن به دور شمع است،پروانه وار. هیئت یعنی شبی که پروانه ها به دور شمع،بال می زنند. یعنی صدای نور شمع،که پر را می سوزاند و ناله می آفریند. ارزش هیئت به شمع آن است نه به جمع ما ناپروانه ها،که به ادای بال و پر زدن دل خوشیم.
اینجا خیمه جامعه الحسین فریمان در فضای مجازی ست. هیئتی که بیش از 15 سال پیش با ذکر یا مهدی و با استعانت از ارواح مطهر 380 شهید فریمان شکل گرفت. و امروز بعد از سال ها، بیرق هیئت به نام حضرت سیدالشهداء افراشته می شود. امروز هم برای شهید شدن فرصت هست، باید دل را صاف کرد...

یادآوری: چنانچه از شهدا و رزمندگان فریمانی و فعالیتهای اجتماعی در فریمان عکس، سند، فیلم و ... در اختیار دارید، برای انتشار به رسم امانت به ما بسپارید
.................................
خراسان رضوی- فریمان
صندوق پستی: 188-93916
پیام کوتاه: 3000502600
کانال تلگرام: jameatolhosein@

۹۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

بازگشت به شهر فریمان

   « علی دوره راهنمایی را تمام کردکه ما به فریمان برگشتیم. علی در فریمان برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان شهید بهشتی شدو مقطع متوسطه را شروع کرد. این دبیرستان نزدیک منزلمان بود»

 (راوی: پدر شهید)

اما او بیشتر از اول دبیرستان درس نخواند و پس از آن صفحات جدیدی از کتاب زندگی اش ورق خورد. صفحاتی از نبرد  و  رشادت و شهادت...


تربیت دینی فرزندان

   نقش والدین در تربیت صحیح فرزندان، نقشی بی بدیل و بنیادین است. در واقع پدر و مادری که همه ی تلاش خود را برای تربیت دینی و انقلابی فرزندان خود به کار بگیرند، می توانند انتظار داشته باشند که فرزندان سالمی را به لحاظ اخلاقی،  رفتاری و منطبق بر آموزه های دینی تحویل جامعه دهند. و بر خلاف آن، والدینی که برای خود کمترین نقش در تربیت فرزند  قائل هستند  و یا به معنی واقعی کلمه، خودشان الگوی ناسالم و نامطلوبی به شمار می روند و غافل از این هستند که فرزندان، رفتارهای آنان را الگوی خود قرار می دهند، نباید در آینده انتظار داشته باشند که فرزندان آن ها در جامعه، برای آنان مایه ی افتخار باشند.

در تعلیم و تربیت کودک، چند مسئله مورد توجه اسلام است:

1-معارف دینی، مانند عقاید، اخلاق، قرائت، دانستن احکام و انجام عبادات

2-ادب و مهارت های اجتماعی

3-ادب و مهارت های دفاعی


مادری از جنس باران

   بیشترین نقش در تربیت دینی علی توحیدی را مادرش بر عهده می گیرد. پدرش معتقد است، تربیت دینی مادر که از خانواده ای متدین و معروف در فریمان بودند، نقش بسیار مهمی در آشنایی علی با معارف دینی و تربیت صحیح او داشت. همین تربیت صحیح خانوادگی است که در طول سال های عمر علی، از او یک انسان مخلص ساخته بود. پدر علی در بیان حال و هوای خانواده در آن روزها می گوید:

« در تهران کانون ها و اجتماعاتی برای یاری و کمک به پشت جبهه و برای محرومان بود که وظیفه ی جمع آوری کمک و بسته بندی قند، چای، آجیل و حتی لباس و بافت شال گردن و کلاه را بر عهده داشتند. مادر علی عضو فعال یکی از این گروهها بود که در مسجد النبی(ص) فعالیت داشتند. خود علی هم در این موارد به کمک آن ها می شتافت.»

   «سکینه شریفی نیا متولد 1322 مادر شهید علی توحیدی هستم. دو تا فرزند داشتم که یکی از آن ها دختر و یکی هم پسر بود. در سال 1344 پسرم علی به دنیا آمد و در سال 1345 به فاصله یک سال بعد از علی، دخترم متولد شد. در خانواده ای بزرگ شدم که از نظر مادری خیلی مومن و با خدا بودند. از نظر پدری هم پدر خوبی داشتیم. خانواده مادرم خیلی محترم بودند. حاج آقای خرم را همه فریمانی ها می شناختند، با مرحوم مطهری پدر استاد شهید مطهری همراه و همنشین بودند. ما در فریمان زندگی می کردیم، یعنی اول زندگی مان فریمان بود. بعد از آن به خاطر مشکلات و مسائل کاری به تهران رفتیم. ما یکی دو سال که در تهران ساکن بودیم، علی وارد مقطع راهنمایی شد.»

   علی از پنج سالگی تعلیم قرآن را فرا می گیرد و تحت نظر مادرش، با احکام و مبانی اعتقادی اسلام به درستی آشنا می شود. علی هرچند کودک است، اما به خوبی اسلام را می شناسد و مبانی آن را در حد خودش درک می کند.


پدر، قهرمان باورهای علی

   رسول خدا(ص) به کودکان نگاه می کرد و می فرمود: خداوند رحمت کند پدری را که با نیکی نمودن و مهربانی به فرزندش و با آموزش دادن و ادب کردنش او را در نیکی به خود یاری می‌کند.

«مستدرک الوسائل، ج 2، ص 626»

   خوشبختانه علی از وجود دو نعمت برخوردار است. مادری دیندار و معتقد و پدری آگاه و هوشیار که تربیت فرزند برایش بسیار مهم است.

   «علی از همان ابتدای نوجوانی، عضو فعال مسجد احمدی نارمک تهران بود و همیشه در مجالس روضه خوانی و سینه زنی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) حضور پیدا می کرد. از آن جا که مادرش در فعالیت های دینی حضور داشت، علی نیز به تبعیت از مادر، این راه را در پیش گرفت.»

(راوی: پدر شهید)

ارتباط علی با همراهی پدرش با مسجد نارمک دائمی است و همیشه در مجالس مذهبی حضور دارند.

منبع: کتاب مرد بزرگ-مروری بر زندگینامه شهید علی توحیدی

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا

  • خادم الشهدا