هیئت مذهبی جامعة الحسین علیه السلام فریمان

هیئت مذهبی جامعة الحسین علیه السلام فریمان

فکر ،حرکت عقل است و ذکر،حیات دل. هیئت آمیزه ای است از فکر و ذکر. هیئت،محل گردآمدن به دور شمع است،پروانه وار. هیئت یعنی شبی که پروانه ها به دور شمع،بال می زنند. یعنی صدای نور شمع،که پر را می سوزاند و ناله می آفریند. ارزش هیئت به شمع آن است نه به جمع ما ناپروانه ها،که به ادای بال و پر زدن دل خوشیم.
اینجا خیمه جامعه الحسین فریمان در فضای مجازی ست. هیئتی که بیش از 15 سال پیش با ذکر یا مهدی و با استعانت از ارواح مطهر 380 شهید فریمان شکل گرفت. و امروز بعد از سال ها، بیرق هیئت به نام حضرت سیدالشهداء افراشته می شود. امروز هم برای شهید شدن فرصت هست، باید دل را صاف کرد...

یادآوری: چنانچه از شهدا و رزمندگان فریمانی و فعالیتهای اجتماعی در فریمان عکس، سند، فیلم و ... در اختیار دارید، برای انتشار به رسم امانت به ما بسپارید
.................................
خراسان رضوی- فریمان
صندوق پستی: 188-93916
پیام کوتاه: 3000502600
کانال تلگرام: jameatolhosein@

واقع بینی و حقیقت جویی

شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۰۸:۳۰ ب.ظ

بررسی ابعاد شخصیتی شهدای فریمان

قسمت 2

در این بخش موضوع واقع بینی و حقیقت جویی را در لابلای کلام شهدای فریمان پی می گیریم.

   انسان باید با قرار گرفتن در میان مردم، بتواند طوری زندگی نماید، که هدف و مقصود او، شناخت هستی و آفریدگار آن باشد. این مطلب به خوبی در قرآن کریم در معرفی پیامبر عظیم الشأن اسلام آمده است که: انما انا بشر مثلکم یوحی...(کهف/آیه آخر) و حتی در پایان مراحل سیر و سلوک عرفانی(مرحله سوم) که عارف و رهرو و رونده ی راه حقیقت و معرفت به عالی ترین درجه ی کمال و انسانیت رسیده است، دستور داده می شود که اکنون به میان خلایق برو و به هدایت و ارشادشان بپرداز و بگو:برای شهید شدن من گریه نکنید، بلکه گریه تان به خاطر اسلام باشد(شهید احمد اسحاقی) و به مردمان این عصر و زمانه هم هشدار دهید که:سخن حق را بگویید.. مردانه بایستید و لحظه ای از حق و افشای باطل دست بر مدارید(شهید سیدحسن موسوی).

wux7lmtbojvxiashl0e.jpg

  وقتی که باور کردیم که آیه ی قرآن: اینما کنتم ختم وجه الله، باید باشد به هر طرف که رو کنیم خداوند متعال را می بینیم، آیا باز هم از مردم و جامعه گریزان شده و در خلوت و عزلت مأوی می گیریم؟ یا این که باید اطمینان حاصل کرد که نردبان ترقی و تکامل در پیمودن صحیح و درک درست از زندگی در تمام ابعاد آن است و در هر زمان و مکانی، حقایق وجود موج می زند و بر ماست که از بطن زندگی و جامعه، حقیقت را بیابیم و همانند شهید حسن رفویی بفهمیم که:جهاد در راه خدا را فراموش نفرمایید و از جان و مالتان در سبیل الهی دریغ نورزید و به میدان های نبرد حق بشتابید که تمام اولیاء و اوصیای ما، شما را بدان سفارش نموده اند.

   درک حقیقت(راه امام) به عوامل و شرایط متعددی بستگی دارد که شناخت شرایط زمانی یکی از آن هاست. مثلاً در بحبوحه ی تحقق انقلاب که حضور گسترده ی انسان های راست قامتی چون شهدا را می طلبد، شهید سیدحسن موسوی همگام با آغاز انقلاب اسلامی با این که در شرایط سنی کوچکی قرار داشت، در راهپیمایی و تظاهرات علیه ی رژیم ستمشاهی فعالانه شرکت می کرد و به سهم خود، نقشی را در جهت پیشبرد اهداف عالیه ی انقلاب اسلامی ایفا می نمود.

  و شهید حسن نصری همانند دیگر شهدا با آگاهی کامل از تحولات سیاسی انقلاب در سطح جهان، به موضع گیری صحیح خود ادامه می داد و زمانی دیگر با حضور در مجامع علمی و فرهنگی حمایت خویش را اعلام می کرد و مهم تر از همه با شناخت صحیح از امام زمان خود، به دفاع از سنگر دین پرداخت و فرمود:ای خدا! گواه باش که در این راه جز تو را مد نظر نگرفته و نخواهم گرفت.


  • خادم الشهدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی